• Home
  • Posts RSS
  • Comments RSS
  • Edit
  • Pelajar UniMAP: LARANGAN MENYERTAI PERHIMPUNAN HARAM BERSIH

    Monday, June 27, 2011
    Assalamualaikum n Salam sejahtera


    LARANGAN MENYERTAI PERHIMPUNAN HARAM BERSIH

    Semua pelajar Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) adalah dilarang melibatkan diri secara langsung atau tidak langsung dalam perhimpunan haram yang dianjurkan oleh pertubuhan bukan Kerajaan (NGO) iaitu Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) pada 9 Julai 2011 di Kuala Lumpur.


    Peruntukan Seksyen 15(5)(b) Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (Pindaan) 2009 memperuntukkan bahawa

    “tiada seorang pun pelajar, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar boleh menyatakan atau menyatakan sokongan, simpati atau bangkangan terhadap mana-mana pertubuhan, badan atau kumpulan orang yang menyalahi undang-undang, sama ada di dalam atau di luar Malaysia”


    Peruntukan Kaedah 13(1) Kaedah-Kaedah Universiti Malaysia Perlis (Tatatertib Pelajar-Pelajar) 2009 [P.U.(A)230/2009] menyatakan bahawa “tiada seorang pun pelajar, pertubuhan, badan atau kumpulan pelajar, boleh menganjurkan, menjalankan atau menyertai apa-apa kegiatan di luar Kampus yang mendatangkan kesan buruk secara langsung kepada Universiti atau yang memudaratkan kepentingan Universiti”.


    Sehubungan dengan itu Yang Berbahagia Dato’ Naib Canselor UniMAP memaklumkan bahawa mana-mana pelajar UniMAP yang melanggar peruntukan Seksyen 15(5)(b) AUKU 1971 dan Kaedah 13(1) Kaedah Tatatertib Pelajar boleh dikenakan tindakan tatatertib yang sewajarnya.


    haha..tq 4 reading...see U ...=P


    4 comments:

    1. M Fizan said...:

      haha..takut dengan kenyataan :P

    1. myhatiku said...:

      wow..student skrg dah leh terlibat dgn politik kan..ke tak leh ea..hehe

    1. Faiz said...:

      xde kt KL mase nie..huhu..neway thanks sbb follow..blog nie dh aku masukn di ruangan followers 3 di blog aku..=)

    1. anamizu said...:

      hurmm..
      naik meluat bab perhimpunan mcm gini...heshh~ =.="






      lots of luv:
      DIARY-KECILKU

    Tukar Banner JOM

    create your own banner at mybannermaker.com!
    Copy this code to your website to display this banner!